Kören C.A.T – sånginternat 2018 zu Ende…

Sånginternat brukar vi ha varje år. Man går igenom kommande året, låtar, upplägg, hur ska vi sjunga här, hur står vi, vad kan vi göra? Allt för att vi ska förbättra oss och det är ju vårt mål naturligtvis.
Vi träffas vid lunchtid på lördagen, de två sista åren på Gullbrannagården. Lagom för alla att köra (man behöver ju inte köra långt för det för huvudsaken är ju att man träffas så här).
Vissa punkter som ska betas av, låtar som ska kännas på, vi hann till och med beta av lite jullåtar inför november och decemberkonserterna.

♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♪♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•.•*¨*•♫♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*

Lite surrealistiskt att sjunga ”Rudolf med röda mulen” när träden är gröna ute. Varmt. Men på något sätt säger det swish och så är vi där igen. Med Anna-Lotta och Andreas Landgren i Immanuelskyrkan och julkonsert i Sperlingsholms kyrka m.m. Man står utanför och huttrar, det är is ute och snön vräker ner.

Vi har haft en rolig helg och man lär ju känna varandra på ett helt annat sätt. Umgås och har roligt!
Nu är vi nöjda med helgens jobb och på torsdag startar övningarna upp igen efter sommaruppehållet!

♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♪♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•.•*¨*•♫♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*

Mannen har köpt en frukt-svamptork. Nu går den sedan ett x antal timmar här i köket och det ska torkas chili och persilja. Det kommer användas sen när har plockat våra trattisar kan jag lova!
Jag har inte haft en aning om att det fanns ens, så när jag kom hem i dag hade Mannen redan köpt och börjat torka detta (som är klart innan han kör till jobbet i morgon sådär vid fyra). Min fundering är om man kan torka gräslök (jag tycker om det som krydda) om det kan fungera eller om det är för litet och det kanske inte blir något kvar?? Vet du får du gärna pm:a mig 😛

Nu är det söndag och ny vecka framför oss, en mix av bilbesiktning och o lite av varje.

Ha en go vecka !!

♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♪♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•.•*¨*•♫♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*

P Ö Z Z!

~ av Helenalexx på 19 augusti, 2018.

Lämna en kommentar