Ateljé, skriv & tvätt..bra lördag!

Var i ateljén i eftermiddags. Det kom inte så mycket folk men jag hade min laptop med mig. Har ju skrivit min trollsaga och filat på den och idag hade jag tid att fortsätta och den känns hyfsat klar också. Helt perfekt att skriva och eftersom man inte var hemma var det inget annat att fokusera på. Det blev fokus SKRIVA!
Helt magiskt. De som kom och kollade på utställningen var väldigt intresserade av att se alla fina tavlor. Genuint intresse. När man kollar hennes tavlor så kan man nästan tro att att det är fotografier. Då är man duktig eller hur?
Väldigt imponerande tycker jag. Efter denna sista personen som lämnade ateljén fortsatte jag med min trollsaga. Klockan fyra stängde jag ner och låste. Väl hemma fortsatte jag med helgens projekt. Tvätten från Mexico. Lagt in tvätt och strukit tvätt. Evighetsarbete efter semestern men skönt när den är klar. Mannen har varit hos Svägerskan och hämtat alla tomatplantorna som de har skött om när vi varit iväg. Majgaad vad de har växt till sig. Nu är de på altanen och de är vattnade och ska snart få ny jord och omplantering 🙂

Imorgon är det söndag. Nu är massa måsten fixade så vi ska njuta av dagen. Grannen ska få lite god choklad som vi har köpt som tack för hjälpen för att de har hjälpt oss passa huset och vattna när vi varit iväg. Det är verkligen guld värt. Man är glad för sina goda grannar ❤
Vi har känt varandra sedan vi flyttade hit, vi har bott i huset sedan 1987. Då fattar du att vi känner varandra hyfsat väl ändå.
T A C K fina ni. Känns så bra och vi brukar hjälpas åt. När det snöat i vintras brukade vi gå dit och hjälpa till med snöskottningen. De var glada för hjälpen för de är några år äldre och det uppskattades av dem. Man hjälps åt.
Som det ska vara 🙂

Alva har fått sin runda..hon är ganska pigg idag ändå. Bara hon får vara med så är hon nöjd och glad lilla godingen.
Dags att kolla lite repriser som vi missat. Nu blir det Marko och Irma! Tadaaa!!

/ P Ö Z Z!

~ av Helenalexx på 27 april, 2024.

Lämna en kommentar