Lite lördagsfix & Verschiedenes…

Idag har vi lämnat tomatplantorna till Svägerskan så får hon ha koll på dem några veckor. Det tar sin tid att köra dit men de kommer ha superkoll. De håller på för fullt att fixa och dona i sitt hus och har massa planer. Det kommer bli hur fint som helst.

Jag har gjort klart en Diamond painting i eftermiddag.

Nu är den klar. Visst är den fin? När man pärlar vill man alltid ha nån på gång. Jag har en liten nu jag ska göra som är 20 x 25 och det kommer gå som tåget. Vad ska jag göra sen? Har en dialog med Mannen och kommer fram till ett fint nytt projekt som kommer göra några glada till sommaren. Känns ju helt okej. Vi kan ju själva inte behålla alla tavlor som produceras i det här huset. Majgaad då hade vi inte sett skymten av några tapeter. Eftersom man håller på med diamond painting och målar massa canvastavlor med akrylfärg så fattar du ju att det inte funkar.
Jag ska ställa ut några i ateljén i maj. Vilka då? Får fundera på vilka det ska bli. Har ju tid på mig att klura.

Min novell håller jag på med om mina troll. Jag har ingen deadline men den börjar närma sig sitt slut så sakteliga. Än så länge är det typ 25 000 ord inklusive blanksteg så det blir typ en novell då. Vad jag har för tanke bakom denna novell återkommer jag med, man måste ju inte berätta allt, men visst är det roligt när en historia växer fram och man har ingen aning om vad det blir när man börjar. Kaxigt ändå. Under resans gång får man ta reda på fakta om allt möjligt så det inte blir t ex att ”liljekonvaljen blommade i september”..man får fundera på vad som är aktuellt och funkar just då..just vid den tiden. Om man beskriver något från 20-talet kan man ju inte säga att Elvis var i ropet för det är ju många år för tidigt. Du fattar.

Imorgon är det söndag och N ska vara maskot på HBK-matchen. Det är en stor grej för honom och vi ska dit och kolla såklart. Denna helgen kommer gå som ”hej och ivej ” och vi hinner nog inte blinka så är det måndag morgon.

Lilla Alva busar med oss. Godingen. Mannen har ölkorv i en skål och det är ett av det bästa hon vet, hon blir helt tossig. Såå..nu är korvarna slut och liten Alva ligger mellan oss i soffan nu.

Ha en fin lördag!

/ P Ö Z Z

~ av Helenalexx på 6 april, 2024.

Lämna en kommentar